Zikir ala Tasawuf (Penilaian Semula Berpandukan al-Qur’an dan as-Sunnah)

Title:
Zikir ala Tasawuf (Penilaian Semula Berpandukan al-Qur’an dan as-Sunnah)

Author:
Ustaz Muhammad Arifin Badri

Publisher:
Pustaka Darul Ilmi

Price:
RM22

Weight:
400g

Description:

Tasawuf! Sebuah nama dan istilah yang seakan-akan begitu indah untuk didengar. Namun, setakat manakah istilah ini memberikan sebuah kesan yang mengarahkan kita kepada kebenaran atau pun hanya sebenarnya adalah sebaliknya.

Tasawuf! Sehingga ada perkataan dari para tokoh-tokohnya yang mengajak kita meninggalkan isteri-isteri dan keluarga supaya dapat bertapa (bersuluk) ke tempat-tempat tersembunyi agar mencapai darjat seorang Shiddiqin dan wali.

Taswuf! Mengajak manusia mencapai maqam-maqam tertentu sehingga membolehkan seseorang untuk meninggalkan ibadah kepada Allah Subahahu wa Ta’ala. Benarkah tindakan mereka?

Maka, melalui buku ini, penulis telah pun berusaha menjelaskan berkenaan hakikat tasawuf yang sebenarnya. Mengapa ia kini semakin subur dan berkembang. Sekaligus penulis telah memfokuskan isi perbahasan utamanya kepada persoalan zikir-zikir yang dipopularkan oleh golongan tasawuf ini seperti zikir berlagu, zikir beramai-ramai (berjama’ah), zikir menangis, zikir menari, dan seumpamanya.

Total Pages:
211

More Information/payment:

Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:

Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.

Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest