Bukan Salahnya Cinta

Title:
Bukan Salahnya Cinta
Author:
Muhammad B. Abdul Aziz al-Musnid

Publisher:
Pustaka Ausath

Price:
RM14

Weight:
100g

Description:

Ada pelbagai jenis cinta: sama ada yang wajib, yang harus (mubah), yang disukai, dan ada pula yang diharamkan (oleh Allah). Ada yang asalnya harus (mubah), namun, akhirnya bertukar menjadi haram. Wujud juga cinta yang mulanya suci, namun di dalam perjalanannya ia ternoda sehingga akhirnya menjadi penyebab manusia terhumban ke neraka.

Cinta merupakan sebuah perasaan indah, baik, suci dan agung yang diciptakan oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala untuk para hamba-Nya, namun di ketika mana ia dinodai (dicemari) dengan perbuatan maksiat kepada Allah, ia pun berubah menjadi malapetaka dan derita. Berapa banyaknya pencinta yang telah kecundang dan mengakhiri kisah hidupnya dengan derita akibat dari sebuah cinta yang tidak berpedoman. Sesungguhnya cinta hanya akan menghasilkan buah bahagia dengan jauh dari noda maksiat dan larangan Allah.

Buku ini mengupas bentuk-bentuk cinta, kaedah mendapatkan cinta sejati, nasihat buat para gadis dan pemuda muslim, juga turut disertakan dengan kisah-kisah benar dari para pencinta yang berakhir dengan derita sebagai peringatan…

Total Pages:
100

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan atau pembelian.

Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.

Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest