Do’a Dan Dzikir Sehari-hari


Title:
Do’a Dan Dzikir Sehari-hari
Menurut Tuntunan as-Sunnah yang Shahih
(Hard Cover)

Author:
‘Ala’uddin Yusuf al-‘Utaibi

Publisher:
Pustaka Ibnu Katsir

Price:
RM18

Weight:
350gram

Description:


Allah Jalla wa ‘Alaa telah menjelaskan bahawasanya ketenangan hati ada pada dzikir kepada-Nya, maka telah menjadi kewajiban bagi setiap muslim dan muslimah untuk mengetahui bahawa berdzikir merupakan unsur kebahagiaan dan jalan menuju kepada-Nya. Dzikir juga merupakan asas dari bentuk rasa syukur, orang yang tidak berdzikir adalah orang yang tidak bersyukur kepada Allah ‘Azza wa Jalla. Sehingga dzikir dan syukur adalah paduan kebahagiaan dan kejayaan.

Dzikir kepada Allah Ta’ala merupakan senjata sekaligus benteng bagi hati dari godaan syaitan dan juga pemberi ketenangan bagi hati sekaligus membawa kepada rasa bahagia.

Alhamdulillah, pihak penerbit (Pustaka Ibnu Katsir) telah menterjemahkan buku mengenai do’a dan dzikir berdasarkan al-Qur’an dan as-Sunnah yang diambil dari kitab yang berjudul “Adzkaarul Yaum wal Lailah” yang ditulis oleh ‘Ala-uddin Yusuf al-‘Utaibi, dan dalam edisi terjemahan ini ia diberi judul “Do’a dan Dzikir Sehari-Hari Menurut Tuntunan as-Sunnah yang Shahih.” Kelebihan buku ini adalah dalil-dalinya yang sahih atau sekurang-kurangnya hasan, sehingga kita tidak perlu merasa ragu untuk mengamalkannya, menghafal dan membacanya, serta disajikan dengan huruf yang mudah dibaca, disertai cara cepat mencari halaman untuk memudahkan dalam mencari do’a dan dzikir yang anda inginkan.

Semoga dengan terbitnya buku ini dapat membawa manfaat yang besar bagi kaum muslimin dan mendapat redha Allah ‘Azza wa Jalla serta dicatat sebagai amal soleh, amin.


Total Pages:

205 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.


Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.
Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest