Misteri Akhir Zaman



Title:
Misteri Akhir Zaman
Judul Asal (Arab): al-Masih ad-Dajjal wa Ya’juj wa Makjuj

Author:
Syaikh Shalahuddin Mahmud

Publisher:
Darul Haq

Price:
RM15

Weight:
200g

Description:


Semua para nabi ‘alaihis Salam pernah mengingatkan umatnya dari fitnah Dajjal La’natullah Alaih. Bahkan salah satu Sunnah yang dicontohkan dan diperintahkan Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam kepada umatnya adalah berta’awwudz (meminta perlindungan) kepada Allah dari fitnah-fitnah Dajjal, dalam setiap doa di akhir tasyahud Solat.

Dajjal adalah fitnah paling dahsyat dan paling mengerikan bagi manusia. Dalam waktu yang beigtu singkat dia mampu menyebarkan malapetaka ke pelbagai penjuru bumi, melainkan Makkah dan Madinah. Siapa Dajjal sebenarnya? Benarkah dia adalah Ibnu Shayyad yang pernah muncul di zaman Nabi? Bagaimana ciri-ciri fizikalnya? Bila ia akan keluar? Bagaimana, bila dan di mana ia akan muncul? Siapa yang akan menjadi pengikutnya? Bagaimana kronologi kemunculannya?

Kemudian diikuti pula turunnya Nabi Isa ‘alaihis Salam dan munculnya Imam Mahdi yang memang diutuskan Allah untuk menghadapi Dajjal? Semua ini dirungkai dengan begitu baik oleh penulis berdasarkan dalil-dalil yang sahih. Sisi lain yang turut menguji kita adalah bahawa Isa alaihis Salam akan diturunkan kembali ke bumi. Beliau akan bermakmum di belakang imam kaum Muslimin, akan berhukum dengan hukum Islam, akan memhapuskan babi dan akan menghancurkan salib.

Fitnah lain yang juga tidak kalah ngerinya, yang akan dihadapi oleh manusia di akhir zaman adalah munculnya Ya`juj dan Ma`juj. Acap kali kita kebingungan, kerana maklumat yang bersimpang-siur berkenaannya. Siapa sebenarnya Ya’juj dan Makjuj ini? Di mana mereka sekarang?

Saksikan sendiri rentetan kisah-kisah ngeri yang bakal muncul di muka bumi ini berdasarkan perkhabaran-perkhabaran Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam yang sahih.

Total Pages:

169 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.


Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.
Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest