Mengenal Tokoh-tokoh Ikhwanul Muslimin

Title:
Mengenal Tokoh-tokoh Ikhwanul Muslimin
Judul Asli: al-Mauridu al-‘Adzbi az-Zalaal fii ma Untuqida ‘Alaa Ba’dhi al-Manaahij ad-Da’awiyah min al-‘Aqaaid wa al-A’mal

Author:
Syaikh al-Allamah Ahmad B. Yahya B. Muhammad an-Najmi

Publisher:
Cahaya Tauhid Press

Price:
RM32

Weight:
600g

Description:


Kemunculan pelbagai bentuk fikrah dakwah yang menyimpang dari jalan dakwah para Salaf (Ahlus Sunnah wal Jama’ah) benar-benar menjadi batu ujian bagi kaum Muslimin. Ia muncul bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Ia muncul mengelirukan umat Islam yang mahukan kebenaran.

Di antara mereka yang hingga kini tetap wujud keberadaannya dan aktif mendakyah generasi muda khususnya adalah Ikhwanul Muslimin. Ia tampil dengan slogan-slogan Islam dan suara-suara lantang mengajak atas nama Islam. Hakikatnya, hanya mereka yang diberi oleh Allah ilmu yang sejahtera akan mengenal siapakah mereka dan apakah fikrah mereka sebenarnya.


Mereka ini sering melaungkan seruan demonstrasi, kebebasan bersuara dan demokrasi, amal jama’i, tanzhim sirri (gerakan bawah tanah), ibadah ala Sufi sehingga bom bunuh diri pun dianggap halal lagi jihad. Mereka sering berangan-angan dan bermimpi mendirikan Khilafah di setiap negara yang meeka diami. Namun, kaedah dan fikrah yang mereka gunakan, benar-benar amat diragui lagi menyimpang dari jalan kebenaran. Bahkan sebahagian ulama menggelarkanmereka sebagai khawarij moden dan terorris! Ini adalah kerana sikap-sikap mereka yang begitu gemar menzahirkan sikap kepembangkangan dan pemberontakan.

Benarkah hakikat ini? Bolehkah anda mempercayainya?

Dalam prinsip dan kerangka dakwah mereka, mereka sentiasa mengikuti dan patuh apa sahaja kata murabbi mereka tanpa peduli atau mempersoalkannya. Dalam masa yang sama, mereka begitu anti terhadap para pemimpin atau pemerintah di negara-negara yang mereka diami.

Maka, langkah mengenal lebih dekat bagaimana dan siapa mereka berdasarkan pemikiran tokoh-tokohnya adalah suatu kelebihan. Sekaligus menjadikan kita lebih bijak dan mengelak dari tertipu dengan perangkap syubhat yang ditebarkan oleh mereka.


Siapapun anda, baru mendengar, baru menyertai, pendukung fikrah mereka, aktivis Ikhwanul Muslimin, ataupun pemimpin dalam barisan jama’ah ini… Maka, anda tidak sepatutnya melepaskan buku ini.

Buku ini ditulis oleh seorang ulama ahli hadis yang berautoriti dalam bidangnya dan Alhamdulillah jauh dari tuduhan tanpa bukti atau ulasan tanpa rujukan, sehingga sesiapa sahaja yang menginginkan tambahan faedah ilmiah, dapat meneliti secara langsung sumber-sumber yang diisyaratkan. Penulis adalah Syaikh al-Allamah Ahmad B. Yahya an-Najmi.

Buku ini turut mendapat pengiktirafan daripada Syaikh Dr. Soleh B. Fauzan al-Fauzan, seorang anggota majlis ulama besar dan Anggota lajnah tetap fatwa Arab Saudi. Juga oleh Syaikh Prof. Dr. Robe’ B. Hadi al-Madkhali.

Pepatah mengatakan, “Tak kenal maka tak…”


Khusus untuk tema ini, janganlah tergesa-gesa menjawab sebelum membaca buku ini!

Total Pages:

400 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan harga, pengedar, diskaun, tempahan atau pembelian.


Payment:
Bank in bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.
Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest