Mencari Kunci Rezeki Yang Hilang
Title:
Mencari Kunci Rezeki Yang Hilang

Author:
Ustaz Zainal Abidin B. Syamsudin
Publisher:
Pustaka Imam Abu Hanifah

Price:
RM30

Weight:
300gram

Description:

Siapa yang tidak mahu jika mendapat limpahan rezeki yang melimpah ruah? Sudah tentu semua menginginkannya. Berlumba-lumba orang bekerja untuk memenuhi keperluan hidup atau untuk meraih kenikmatan. Ada yang berjaya, dan lebih banyak lagi yang gagal.
Kenapa mereka gagal, dan kenapa sebahagian yang lain berjaya? Apa rahsia yang diguna-pakai oleh orang-orang yang berjaya? Boleh dan mampukah kita mencontohinya? Apa pula petunjuk dalam al-Quran dan as-Sunnah dalam perkara ini buat para pencari rezeki dan pendamba keberkahan?
Setelah membaca buku ini, InsyaAllah jalan meraih rezeki yang halal dan penuh berkah akan semakin jelas di mata anda. Namun Anda pun perlu segera bertanya pada diri sendiri, “Sudah halalkah rezeki yang selama ini aku raih?” atau “Sudah bersihkah darah daging aku dan keluarga dari rezeki yang haram?” dan Bagaimanakah cara menyucikan diri dari hasil yang haram?”
Siapapun anda, sama ada pengusaha atau peniaga, pekerja kerajaan ataupun swasta, pemimpin atasan atau bawahan, laki-laki atau perempuan, yang ingin hidup tenang dan bahagia di dunia dan akhirat – maka pasti akan memetik manfaat dari buku ini.
Antara yang menarik kupasan dalam buku ini adalah: Etika bekerja orang-orang soleh, keutamaan mengetahui halal haram dalam pekerjaan, bagaimana mengatasi sikap Malas, Bagaimana memelihara agama dalam bekerja, menjaga sikap amanah, bersikap adil dalam kerjaya, bagaimana bersyukur dengan rezeki yang dikurniakan Allah, dan pelbagai lagi lainnya…
Total Pages:
271

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8 atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari), & sms/email kan nama & alamat penuh anda untuk penghantaran.

Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest