Beginilah Cara Mengamalkan al-Qur’an

Title:
Beginilah Cara Mengamalkan al-Qur’an
Judul Asli: Mafatih Tadabbur al-Qur’an wan-Najah fi al-Hayah

Author:
Dr. Khalid B. ‘Abdul Karim al-Lahim
Publisher:
Pustaka at-Tazkia

Price:

RM12
Weight:
200g

Description:

Al-Qur’an adalah samudera ilmu yang tidak pernah habis. Padanya terhampar mutiara ilmu dan hikmah yang tak pernah habis dituai. Sebuah kenikmatan yang sangat besar bagi setiap Muslim. Ironinya, tidak semua kita menyadari hakikat ini.

Mari kita luangkan waktu sejenak untuk merenung, berapa banyak waktu yang kita sediakan untuk al-Qur’an? Sejauh mana kita mampu memetik pelajaran dari al-Qur’an? Berapa banyak keperibadian kita yang dibentuk oleh al-Qur’an?

Umat Islam dari kalangan Salafus Soleh biasa mengulang-ulang satu ayat sambil menagis kerana membayangkan makna yang terkandung di dalam ayat tersebut. Setiap kita pun pasti dapat melakukannya, jika ada kemahuan yang kuat dan kesungguhan yang tinggi.

Buku ini mengulas sepuluh cara sederhana dan mudah untuk mentadabburi, merenung dan menghayati al-Qur’an. Penjelasannya yang cukup kukuh, padat, dan tidak berjela-jela. Yang diperlukan dari kita hanyalah mempraktikkannya dan tidak menunda-nunda. Berusahalah dan jangan berlengah lagi.

Total Pages:
171 m/s.

More Information/payment:
Saudara Nawawi, h/p. No.: 012-6887715 atau 013-3701152 atau email: dimensi83@hotmail.com untuk urusan tempahan, pembelian, atau semakan stok. Layari http://galeriniaga.blogspot.com/

Payment:
Bank in/depositkan bayaran (termasuk kos penghantaran) ke account CIMB no. 0114-0018104-52-8, atau Maybank: 162786012893 (Nur Amalina Bt. Zahari) & sms/email kan nama, alamat penuh anda, serta no. tel untuk urusan penghantaran.

Recommend to friends
  • gplus
  • pinterest